onsdag 8 augusti 2012

Lill Rocker

Hej på er =) Det är jag här igen. Idag tänkte jag inte bara visa en layout utan även visa hur jag gjort bakgrundspappret på denna layout.





Som jag skrev i förra inlägget så fick jag med silkespapper av Marie och jag kan ge mig den på att alla ni någon gång då och då får silkespapper med någon blomma ni får eller i något annat trevligt paket, släng för guds skull inte bort det! Det går att göra så mycket kul med det.
Här har jag rivit bitar och klistrat på en cardstock lite hur som helst.


Sedan målar jag på med gesso, men det funkar även med akrylfärg ( har provat det också), lite slarvigt bara så det blir lite ojämnt för det ger en kul struktur till pappret.


Här har gesson torkat till lite. Är ni som jag otålig med att vänta så tar man hårtorken eller emossfönen och torkar tortt. Nu är det klart och det är bara att börja =) Jag började med att spreja lite med gul Dylusions Ink mist ( som finns med i månadens extra kit). Sedan tog jag en bakgrundsstämpel och stämplade lite. Efter det byggde jag upp med mönstrade papper och dekorationer.


Och resultatet blev så här... ifall ni hunnit glömma hur det såg ut i början på detta inlägg ;). Det var allt för idag. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Design av Sockergrynet.se