tisdag 10 juli 2012

Månadens Gäst - Ägarinnan

Ägarinnan tar tillfället i akt och agerar själv månadens gäst!

Jag heter Marie och bor i en gul 50-talsvilla i Ångermanlands kustland med sambo, en son och en liten dotter. Mitt stora intresse är Scrapbooking, och om Ni ser signaturen MISON så är det mig det handlar om... 


Scrappat har jag gjort sedan 2004 och det har utvecklats till att vara en av mina absolut största hobbies! Från att ha haft en ganska enkel och avskalad stil, har den mer utvecklats till att bli kladdig, med många lager och massor av dekorationer. 


Jag är stolt medlem i Designteamen hos Allt om Scrap, Papermaze och Kortskissen. Vid sidan av mitt ordinarie jobb driver jag Little Yellow House Kits.


Här har jag skapat ett kort med Julikitet.




Stommen till kortet är det cardstock i färgen Blossom. Den blanka blomman har jag gjort genom att först "dutta" med en gul stämpeldyna över en mask från Balzer Designs. Efter det har jag "duttat" en embossingdyna och sedan strött clear embossing över. För att få den riktigt blanka effekten har jag hettat upp pulvret så det riktigt kokat. Bandet från kitet. Rutan är utklippt ur ett av mönsterpapperna och den ovala tagen utstansad från ett annat. Stickers också från kitet. 

1 kommentar:

  1. Välkommen i Gäst DT gänget;-) Toksnyggt kort, som alltid:-)

    SvaraRadera

 
Design av Sockergrynet.se